Jól kezdte az évet az NN Csoport

Az értékesítések és a kezelt vagyon emelkedéséről, növekvő nyereségről és javuló tőkehelyzetről számolt be az NN Csoport május 7-i első negyedéves tőzsdei gyorsjelentésében.

A működési eredmény 304 millió euróra emelkedett, 3,1 százalékkal bővült az elmúlt év hasonló időszakához képest, a Hollandiában zajló költségcsökkentési programnak és az alacsonyabb hitelfinanszírozási költségeknek köszönhetően. A nettó eredmény 485 millió euróra nőtt a 2014. első negyedévi 215 millió euró veszteséggel szemben.

Az NN Csoport törzsrészvényenként 0,57 euró osztalékot javasolt, amit a 2015. május 28-i közgyűlésen hagyhatnak jóvá a tulajdonosok.

Az első negyedévben megkötött új életbiztosítások (új szerzések - APE) értéke 498 millió euróra emelkedett, ami változatlan árfolyamok mellett számolva 10,9 százalékkal magasabb az előző év hasonló időszakának adatánál, részben egy holland nyugdíjpénztár kivásárlása miatt is.

Az NN Csoport kezelt vagyona közel 21 százalékkal, 203 milliárd euróra nőtt, leginkább a tőkepiaci árfolyamok emelkedésének következtében. A piaci műveletek hatására erősödött a társaság tőkepozíciója, az IDG-szolvencia ráta 335 százalékra emelkedett, míg a holding kapitalizációja 1,4 milliárd euró volt. A tőkehelyzet javulását tükrözi, hogy Standard & Poor's 2015 februárjában egy fokozattal javítva A- értékelést adott az NN Csoportnak, míg a Moody's a társaság Baa2 minősítésének kilátását negatívról stabilra változtatta.

'Elégedettek vagyunk a ma közzétett kedvező eredményekkel, amelyek jól tükrözik stratégiai céljaink megvalósítása iránti elkötelezettségünket. A működési eredményünk az első negyedévben 3 százalékkal 304 millió euróra nőtt, miközben az új szerzések közel 11 százalékkal emelkedtek' - emelte ki az eredményeket kommentálva Lard Friese, a társaság vezérigazgatója. Hangsúlyozta: az európai üzletág esetén a fókuszt a biztosítási védelmet nyújtó termékekre helyezik, amelyek nagyobb növekedést ígérnek.

Az európai üzletágban a díjalapú bevételek 132 millió euróra nőttek (a 2014. év első negyedévében elért 128 millió euróval szemben), ami a cég értékelése szerint jól tükrözi a régió életbiztosítási védelmet nyújtó termékek felé való elmozdulását. Ennek az iránynak megfelelően az NN Biztosító Magyarországon új moduláris kockázati és egészségbiztosítási termékkel, az Életút programmal lépett a piacra, amely az anyagi segítségen túl orvosi asszisztencia szolgáltatást is kínál.

Az első negyedévben a Csoport üzleti egységeinek döntő részénél - így Magyarországon is - sikeresen lezajlott az új NN márkanév bevezetése. Az NN Európában és Japánban helyi kampányokkal hívta fel a figyelmet a névváltozásra, és az új márkaígéretre, amelynek mottója: 'Ön számít'.

 

Az NN Csoport fő számai (Millió euró)
  1Q15 1Q14 Változás
Működési eredmény 304 295 3,1%
Nettó eredmény 485 -215  
Nettó működési ROE 8,7% 9,9%  
IGD-szolvencia (%) 335% 245%  
Új szerzések (APE) 498 439 13,4%
Kezelt vagyon (AuM - az időszak végén, milliárd euró) 203 168 20,8%
 

 

Ossza meg az ismerőseivel is
Kövessen minket a facebook-on is
NN
sajtoszoba_img_sarvarimarcell.png

Sárvári Marcell

Vállalati kommunikációs menedzser

sarvari.marcell@nn.hu
sajtoszoba_img_szokonyaistvan.jpg

Szokonya István

Brand Manager

szokonya.istvan@nn.hu

Videóink

Tekintse meg videócsatornánkat!

Youtube

Képek

Itt tölthet le képeket az NN Group életéről.

Flickr