Továbberősödik a futóláz: 15 százalékkal többet költünk a futásra, és egyre inkább társaságban szeretünk futni

A szeptember 9-i NN Páros Félmaratonon és a felkészülés során speciális kedvezményekre válthatják teljesítményüket a futók a runaddict alkalmazásban

A magyar hobbifutók átlagosan 15 százalékkal többet költenek a futásra, mint egy évvel ezelőtt, és egyre nagyobb hányaduk, közel egyötödük barátokkal szereti róni a kilométereket - derül ki az NN Biztosító legfrissebb reprezentatív kutatásából. A heti rendszerességgel futók körében második alkalommal elvégzett felmérés arra is kitért, milyen különbségek figyelhetőek meg a férfiak és a nők futási szokásai között, hogy mennyire élünk az applikációk és a futóversenyek adta lehetőségekkel. Utóbbi aktualitását a szeptember 9-ei Wizzair Budapest Félmaraton és annak NN Páros Félmaraton futama adja, amelyre az NN Biztosító runaddict alkalmazása külön kihívásokat és kedvezményeket kínál a felhasználóknak.

Jóval komolyabban gondolunk a futásra mint hobbira, mint akár csak egy évvel ezelőtt - derül ki az NN Biztosító legfrissebb reprezentatív kutatásából. A legalább heti rendszerességgel futók átlagosan 26,6 ezer forintot költenek évente erre a hobbijukra, ami a sportruházatot illeti, míg 2017-ben átlagosan 23 ezer forintot fordítottak erre a célra a válaszadók. Vagyis egy év alatt mintegy 15 százalékkal költöttek többet futófelszerelésükre a célcsoport tagjai. Emellett jóval többen vesznek már igénybe okos- vagy futóórát is: a tavalyi 11 százalék helyett immár a válaszadók 20 százaléka mondta, hogy használja valamelyik eszközt futás közben.

Az anyagi ráfordítás mellett látványosan nőtt a futás iránti elhivatottság is a válaszadók körében. A megkérdezettek 28 százaléka nyilatkozott úgy, hogy sokkal többet fut, és további 27 százalék mondta, hogy többet fut, mint egy évvel ezelőtt. Ezzel szemben csupán 11 százalék mondta, hogy valamivel vagy sokkal kevesebbet futna 2017-hez képest. A felmérésben résztvevők 39 százaléka kétszer, 33 százalékuk pedig háromszor vagy többször fut hetente. Ez a megkérdezettek 43 százalékánál alkalmanként 2 és 5 km közötti szakaszt jelent.

A felmérés kitért arra is, hogy mennyiben térnek el a nők és a férfiak futási szokásai. Eszerint a nők valamennyivel kevesebbszer húznak futócipőt a férfiaknál: a megkérdezett női futók 42 százaléka heti egy futásra vállalkozik, míg a férfiaknál a heti két alkalom a legjellemzőbb (46 százalék). Szintén eltérést mutat a nemek eszközhasználata is: a nők inkább a mobiltelefonra esküsznek (59 százalék), miközben okos- vagy futóórát csak 9 százalékuk használ. Ezzel szemben a férfiak 30 százaléka használja utóbbi két eszköz valamelyikét.

A kutatás szerint a hetente futók körében továbbra is népszerűek a futóversenyek: a megkérdezettek 44 százaléka indult már el legalább egy megmérettetésen, 8 százalékuk pedig rendszeres résztvevője ezeknek az eseményeknek. A hetente háromszor vagy többször futók ezt is egészen komolyan veszik: 89 százalékuk évente négy vagy több versenyen is próbára teszi a kitartását.

A fentieknek megfelelően a szervezők a soron következő, szeptember 9-i Wizzair Budapest Félmaratonra is több mint 10 ezer futót várnak, akik közül majdnem minden ötödik résztvevő százaléka az NN Biztosító által támogatott NN Páros Félmaraton futamban indul majd. A páros félmaraton kapcsolódik ahhoz a kutatási eredményhez is, amely szerint egyre inkább közösségi élményként tekintünk a futásra. Bár a legtöbben még mindig egyedül futnak (71 százalék), a futók egyre nagyobb hányada, a tavalyi 11 százalék helyett 18 százalék vág neki barátai társaságában a kilométereknek. Ehhez jönnek továbbá azok, akik házastársukkal, párjukkal vagy épp futóközösségük tagjaival indulnak neki az adott távnak - így a társaságban futók immár a megkérdezettek 27 százalékát teszik ki.

A biztosító emellett runaddict elnevezésű futóapplikációjával további motivációt igyekszik nyújtani a résztvevőknek. A felhasználók a felkészülés és a verseny során is speciális kihívásokat teljesíthetnek az appban, amelyekért különféle kedvezményeket vehetnek igénybe.

 

A 18-59 éves magyar internetezők körében végzett országos reprezentatív kutatás, 1000 fős kiinduló minta - Országos reprezentatív online panel, NN Biztosító - Micra Market Research, 2018. augusztus

Ossza meg az ismerőseivel is
Kövessen minket a facebook-on is
NN
sajtoszoba_img_korpamelinda.png

Korpa Melinda

Brand Manager

korpa.melinda@nn.hu
sajtoszoba_img_szokonyaistvan.jpg

Szokonya István

Brand Manager

szokonya.istvan@nn.hu

Videóink

Tekintse meg videócsatornánkat!

Youtube

Képek

Itt tölthet le képeket az NN Group életéről.

Flickr