Tájékoztató az Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés (AVDH) használatáról
Tájékoztató az Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés (AVDH) használatáról
Az AVDH, azaz Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés szolgáltatás elektronikus aláírási lehetőséget biztosít a felhasználók (természetes személyek) számára anélkül, hogy saját aláírói tanúsítvánnyal vagy az AVDH rendszerben saját regisztrációval rendelkeznének. A felhasználók a megfelelő szintű azonosítás és hitelesítés után távolról - akár mobil eszközeikről - is igényelhetnek elektronikus aláírást a szolgáltató saját, titkos kulcsának segítségével.
Az AVDH a felhasználó azonosítása és hitelesítése után létrehozza az aláírást a kiválasztott dokumentumon, majd az így létrehozott aláírás struktúrát kiegészíti a szükséges adatokkal (időbélyeggel, visszavonási adatokkal).
A polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 325. § (1) bekezdés g) alapján a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. által üzemeltetett azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés szolgáltató által hitelesített dokumentum teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősül.
A szolgáltatás igénybevétele természetes személyek számára díjmentes.
Mi a teendő Ügyfélkapu regisztráció megléte esetén?
Amennyiben Ön rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval, úgy igénybe veheti a kormányzati szolgáltatást (AVDH), amellyel elektronikusan alá tudja írni a dokumentumokat.
Mi a teendő Ügyfélkapu regisztráció hiánya esetén?
Amennyiben Ön még nem rendelkezik Ügyfélkapu regisztrációval, létre kell hoznia személyes ügyfélkapus azonosítóját. Ezt bármely természetes személy megteheti. A személyes ügyfélkapus azonosító létrehozása egy regisztrációs eljárás, amelyet az ügyfél kezdeményezhet személyesen bármelyik regisztrációs szervnél (okmányirodában, kormányablakban, a NAV központi ügyfélszolgálatain, külképviseleteken) vagy elektronikusan, 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvány birtokában az ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio/regEszemelyi felületen.
Hol érhető el a szolgáltatás?
- A szolgáltatás elérhetősége: https://www.mo.hu/szuf_avdh_feltoltes
A szolgáltatás igénybevételének folyamata
A szolgáltatás igénybevételéhez első lépésben kattintson az itt megadott URL-re: https://www.mo.hu/szuf_avdh_feltoltes
A file kiválasztása
A hitelesíteni kívánt fájl kiválasztásához kattintson a Hitelesítés cím alatti keretben lévő, "Klikkeljen ide a tallózáshoz" mezőbe. Ekkor a felugró tallózó ablakban a saját gépéről kiválaszthatja azt a fájlt, amelyen a hitelesítést el szeretné végezni. Lehetősége van arra is, hogy a keretben lévő "Húzza ide" részhez mozgassa a file-t az egér segítségével.
A hitelesítés kiválasztása
Jelölje be a kört a "Hiteles pdf" szöveg mellett. (A hitelesítés típusának kiválasztása előtt célszerű tájékozódni arról, hogy a szervezet, akinek a hitelesített dokumentumot benyújtja, melyik hitelesítési típust fogadja be. Az NN Biztosító Zrt részére küldendő dokumentumok esetén kérjük 20 megabyte méret alatt minden esetben a "Hiteles pdf" szolgáltatást válassza. Hiteles PDF: csak 20 megabyte méretkorlát alatti pdf típusú fájlokat lehet hitelesíteni. ASIC: 20 megabyte-nál nagyobb fájlméretű PDF dokumentumokat és minden más fájltípusú dokumentumot ASiC eljárással kell hitelesíteni, ahol a méretkorlát 200 megabyte.)
Az ÁSZF elfogadása
Az ÁSZF elolvasását követően a jelölőnégyzet kipipálásával fogadja el az Általános Szolgáltatási Feltételeket.
A dokumentum feltöltése
Töltse fel a dokumentumot hitelesítésre a rendszerbe a kék, "Feltöltés" elnevezésű téglalapra kattintással.
Ügyfélkapus azonosítás
Azonosítsa magát ügyfélkapus felhasználónevének és jelszavának pontos megadásával.
AVDH által hitelesített dokumentum letöltése
Sikeres ügyfélkapus azonosítás után az AVDH-rendszer hitelesíti a dokumentumot. Kérjük, töltse le a dokumentumot a kék, "Letöltés" elnevezésű téglalapra kattintással. Lehetőség van a dokumentum URL-jének e-mailben történő elküldésére is, amelyről 24 órán belül lehet letölteni a dokumentumot. Kérjük, hogy ne URL-t, hanem az Ön által letöltött dokumentumot szíveskedjen továbbítani részünkre, csatolt file formájában, tekintettel arra, hogy 24 óra elteltét követően az URL-en található dokumentum törlődik. A letöltést követően jelentkezzen ki a szolgáltatásból a bal oldalon lévő piros, "Kijelentkezés" elnevezésű téglalapra kattintással