Titkosított üzenet fogadás GYIK
Segédlet titkosított üzenetek megtekintéséhez
Szeretné tudni hogyan férhet hozzá az NN Biztosító által küldött titkosított levelek tartalmához? Részletekért kérjük, olvassa el tájékoztatónkat!
A titkosítás feloldásának folyamata
1. Kapcsolódás az NN Biztosító Titkosított dokumentum letöltés szolgáltatásához
A titkosított tartalomhoz az alábbi módokon férhet hozzá:
- a HTML formátumú melléklet megnyitásával, vagy
- az e-mailben található, erre utaló gomb megnyomásával.
A levélben csatolt HTML melléklet mindaddig elérhető lesz az Ön számára, ameddig az e-mailt Ön nem törli postafiókjából.
A levélben található gombra kattintva elérhető tartalom a kiküldéstől számított egy évig hozzáférhető.
2. Jelszó megadása
Az első titkosított e-mail mellékletének megnyitását követően adja meg jelszavát, mely
- minimum 8, maximum 32 karakter hosszú legyen,
- tartalmazzon legalább két nagybetűt, két kisbetűt és két számot,
- csak arab számokból és csak latin betűkből állhat.
Ha egyszer már regisztrálta a jelszót az alkalmazásban, azt követően annak megadásával léphet be és tekintheti meg titkosított leveleit.
3. Jelszó aktiválása - SMS kód
A jelszó aktiválásához a Biztosító küld Önnek SMS-ben egy 8 jegyű kódot. Az SMS-kód érvényességi ideje 15 perc. Amennyiben ez idő alatt nem használta fel a kódot, kezdje újra a folyamatot az e-mailben kapott HTML melléklet megnyitásával!
4. Melléklet letöltése
A titkosítás feloldása után a képernyőn láthatóvá válik a levél, amelynek PDF formátumú mellékleteit letöltheti a saját digitális eszközére (pl. számítógépére, mobiltelefonjára). Kérjük, hogy ezeket úgy tárolja az eszközén, hogy azokhoz később bármikor újra hozzáférjen.
5. Elfelejtette a jelszavát?
Kattintson az „Elfelejtette a jelszavát?” gombra és regisztráljon új jelszót az 1-3. pontokban leírtak szerint.
Miért titkosítva küldjük az üzeneteket?
Az NN Biztosító az elektronikus úton történő kommunikáció során az adatok biztonságának megőrzése érdekében, a biztosítási és az adatvédelmi jogszabályok alapján a személyes, illetve pénzügyi és biztosítási adatokat tartalmazó leveleit e-mailben, titkosított HTML formátumú mellékleteként küldi ki, illetve elérhetővé teszi az NN Direkt Ügyfélportálon (kivéve NN Start balesetbiztosítás küldeményei).
Hol találom a Biztosító által korábban megküldött leveleket?
A titkosított dokumentum letöltés alkalmazás nem dokumentumtár, azaz nincs mód a levelei között keresni és azokat visszamenőleg ezen a felületen megtekinteni, újra letölteni. Mindig csak az adott e-mailben küldött levelet tekintheti meg és töltheti le az alkalmazás segítségével.
Ha egy korábbi levelének tartalmát szeretné újra elolvasni, akkor
- keresse vissza az Ön által korábban a saját digitális eszközére már letöltött és eltárolt PDF fájlok között, vagy
- keresse meg a korábban küldött e-maileket, majd az azokban kapott HTML melléklet megnyitásával vagy linken keresztül, a fent leírt módon újra megtekintheti vagy letöltheti a Titkosítás feloldásának folyamata szerint.
- Érvényes életbiztosítási szerződés esetén szerződőként vagy meghatalmazottként regisztrálhat az NN Direkt Ügyfélportálunkra, ahol a szerződésével kapcsolatos sok más információ mellett az Önnek küldött leveleinket elérheti és letöltheti.
NN Start balesetbiztosításhoz kapcsolódó információk, levelek és az NN életbiztosítási szerződések ajánlati dokumentációja és az elbírálása során keletkező levelek, nem érhetőek el az NN Direkt ügyfélportálunkon.
IOS operációs rendszerrel kapcsolatos fontos információ
Ha Ön IOS operációs rendszerű eszközön kívánja megtekinteni a titkosított levél tartalmát, akkor azt kizárólag a levélben található gombra kattintva (pl. „Levél megtekintése”) teheti meg, mely mögötti tartalom a kiküldéstől számított egy évig érhető el.
Ezt követően csak a nem IOS operációs rendszerű eszközről a levél HTML mellékletének megnyitásával tudja megtekinteni a titkosítás alól feloldott tartalmat, a fent leírtak szerint.
Mennyire biztonságos ez a felület?
Annak érdekében, hogy a Biztosító megóvja az ügyfeleit (Felhasználó) a birtokában lévő adatokhoz való illetéktelen hozzáféréstől, illetve az említett adatok illetéktelen módosításától, közzétételétől vagy megsemmisítésétől:
- Az ügyfeleknek küldött személyes és/vagy pénzügyi adatokat tartalmazó üzeneteit titkosított formában tárolja és továbbítja,
- szolgáltatását SSL használatával titkosítja,
- kétlépcsős azonosítást követel meg a jelszó beállításánál,
- rendszeresen felülvizsgálja és monitorozza a rendszereit.
Személyes és/vagy pénzügyi adatokat tartalmazó üzenetek titkosítása
A titkosított állomány (e-mail és csatolmányai), mely a címzettnek küldött értesítő levél csatolmánya, AES256 (AES-PCBC) algoritmussal kerül titkosításra, egy a privát kulcs és egy alkalmi kulcs segítségével előállított, 256bit hosszú titkosító kulccsal. Minden e-mailcímhez tárolásra kerül a szerveren az egyedi privát kulcs, melyet sosem adunk ki.
Az értesítő levélben megkapott fájlban a titkosított állomány és az alkalmi kulcs megtalálható. Az alkalmi kulcs és a szerveren tárolt privát kulcs segítségével újra előállítható az a titkosító kulcs, ami alapján pedig a titkosítás feloldása megtörténik.
Hogyan segíti az SSL használata adatai védelmét?
A Biztosító a Felhasználó adatait bizalmasan kezeli, és az internetes kapcsolat során titkosított adatátvitelt biztosít (SSL-csatorna).
Az SSL titkosítja az Ön számítógépe és a Titkosított dokumentum letöltés felület közötti kapcsolatot, és ezáltal megakadályozza azt, hogy mások (például internetkávézók, internetszolgáltatók vagy éppen Wi-Fi-hotspotok) is láthassák az Ön bejelentkezési adatait.
A biztonságos adatkapcsolatot böngészője címsorában a https:// kezdetű címzés jelzi (az "s" betű a biztonságos adatkapcsolat jele). Böngészője jobb alsó sarkában található lakat ikon jelzi (erre kattintva tekinthető meg a tanúsítvány). A Netlock Kft. által kiállított szerver-tanúsítvány garantálja, hogy Ön adatai elküldése során a biztosító szerverével áll kapcsolatban.
E-mailek küldése, felelősségi szabályok
A Biztosító e-mailt minden esetben @nn.hu végződésű e-mail címről ír. Kérjük, minden esetben bizonyosodjon meg a levél küldőjéről! Az e-mailekben található gombra kattintást követően elérhető linkeket a következő módon lehet megvizsgálni. Kattintson rá az egér jobb gombjával, válassza ki a „copy hyperlink”, vagy „link másolása” feliratot, majd ezt a szöveget másolja be egy új szöveges dokumentumba. A link elérési útja minden esetben így kell, hogy kezdődjön, hogy: https://..... Minden egyéb esetben adathalász linkkel találkozhatott, amit kérjük, hogy haladéktalanul jelentsen a Biztosító részére (biztonsag@nn.hu)!
A Felhasználó tudomással bír arról, hogy az e-mail fogadására szolgáló eszköz, fiók alkalmasságáról a Felhasználó köteles meggyőződni és tőle minden elvárhatót megtenni azért, hogy az eszköz, fiók ne kerüljön illetéktelen harmadik félhez. A felhasználó tudomásul veszi, hogy a Biztosító az e-mail üzeneteket mindenfajta titkosítás, rejtjelezés nélkül küldi, így lehetséges, hogy a nem titkosított, rejtjelezett e-mail üzenet nem nyújt megfelelő védelmet illetéktelen harmadik fél jogosulatlan adatszerzésével szemben. Az e-mail üzenet útján való biztosítási titkot képező információ küldésével kapcsolatos, jogosulatlan biztosítási titok megszerzéséért a Biztosító a felelősségét teljeskörűen kizárja.
Amit a Felhasználónak kell tennie, ha biztonságosan akarja intézni ügyeit
A Titkosított dokumentum letöltés szolgáltatás biztonságos használata a Felhasználó felelőssége is. Ha szolgáltatás igénybevételére használt eszköz megfertőződik, vírus vagy más rosszindulatú program települ rá, akkor az a szolgáltatási műveletek biztonságát is fenyegetheti.
Tűzfal
Az adatok biztonságos tárolását és feldolgozását a vonatkozó törvényi jogszabályi előírások szerint végezzük. A tárolt adatokat úgy védjük, hogy tűzfalon, biztonsági és azonosítási eljárásokon keresztül érhetők csak el ezek az adatok. A tűzfalunk folyamatosan ellenőrzi Titkosított dokumentum letöltés történő felhasználói tevékenységeket, ha gyanús tevékenységet talál, akkor leállítja a kapcsolatot a Felhasználó és a Biztosító szervere között.
Felhasználó kötelezettségei
A Felhasználónak mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy az elektronikus kommunikációhoz megadott e-mail címéhez, illetve mobiltelefonjához ne férjenek hozzá illetéktelen személyek. A Felhasználó köteles továbbá arra is, hogy a megadott jelszót, illetve a mobiltelefonszámára küldött megerősítő kódot titkosan kezelje.
A Felhasználó továbbá vállalja, hogy mindent megtesz a Titkosított dokumentum letöltés szolgáltatás biztonságos alkalmazása érdekében (pl: nem készít feljegyzést sem telefonján, sem számítógépén, sem papíralapon, amely illetéktelen személy birtokába kerülve lehetővé teszi a Felhasználó nevében a dokumentum letöltést, illetve Titkosított dokumentum letöltés oldalon nem engedélyezi a böngésző által a jelszó tárolását, a Felhasználó a számítógépén a biztonságos alkalmazásokat [így pl. vírusirtó, tűzfal] használ).
A Felhasználó köteles a Biztosítót haladéktalanul értesíteni és a jelszavát lecserélni, ha alapos gyanú merül fel, hogy a Felhasználó jelszavához bármilyen módon hozzáférhet illetéktelen személy (így például a Felhasználó elvesztette mobiltelefonját, trójai program vagy egyéb vírus támadta meg a számítógépét vagy a mobiltelefonját, adathalász típusú e-mail érkezett a Felhasználó e-mail címére, jogosulatlan belépési kísérletek történtek a Felhasználó e-mail fiókjában).
Amennyiben Biztosítónál merül fel alapos gyanú az illetéktelen hozzáférésre vonatkozóan, a Felhasználó védelme érdekében a Biztosító jogosult a Felhasználó egyidejű értesítése mellett a Titkosított dokumentum letöltés szolgáltatáshoz való hozzáférést ideiglenesen letiltani.
Megváltozott az e-mail címe vagy a mobiltelefonszáma?
A változást kérjük, mihamarabb jelentse be!
NN Start balesetbiztosítás esetén ezt az „NN Start elektronikus kommunikációra vonatkozó adatmódosító nyilatkozat” kitöltésével és beküldésével teheti meg. A nyomtatványokat honlapunkon a www.nn.hu/dokumentumtar oldalon, az Ügyfélszolgálati dokumentumok között éri el.
Az “NN Start elektronikus kommunikációra vonatkozó nyomtatványt” az alábbi módon juttathatja el ügyfélszolgálatunk részére:
- szerződéshez regisztrált e-mail címről:
- szkennelje vagy fotózza be aláírt nyomtatványt, majd
- mellékletként küldje el azt az elektronikus kommunikációhoz korábban megadott és rendszerünkben nyilvántartott e-mail címéről az nn@nn.hu e-mail címre.
- Szerződéshez nem regisztrált e-mail címről:
- a kitöltött nyomtatványt írásbelinek minősülő elektronikus nyilatkozat formájában küldheti meg az nn@nn.hu e-mail címre.
- Egyéb lehetőségek:
- Postai úton elküldheti a kitöltött és aláírt nyomtatványt Társaságunk címére:
1364 Budapest, Pf.: 247, vagy - személyesen leadhatja nyitvatartási időben az NN Biztosító ügyfélszolgálatán
(1138 Budapest, Váci út 133.).
- Postai úton elküldheti a kitöltött és aláírt nyomtatványt Társaságunk címére:
Egyéb életbiztosítás esetén amennyiben aktív NN Direkt felhasználó, az elektronikus kommunikációhoz megadott e-mail címét és telefonszámát módosíthatja az NN Direkt Ügyfélportálunkon.
Továbbá az alábbi nyomtatványok közül a megfelelő kitöltésével és beküldésével teheti meg.
- Nyilatkozat az elektronikus kommunikációról és a biometrikus adatok kezeléséről magánszemélyek részére
- Nyilatkozat az elektronikus kommunikációról és a biometrikus adatok kezeléséről jogi személyek részére
Aláírásával ellátott eredeti nyilatkozatát az alábbiak szerint küldheti meg részünkre:
- személyesen átadhatja az életbiztosítása ápolásával megbízott biztosításközvetítőnk részére, vagy
- személyesen leadhatja bármelyik NN értékesítési irodában: Elérhetőségek - NN , vagy
- személyesen leadhatja nyitvatartási időben az NN Biztosító ügyfélszolgálatán az NN Biztosító ügyfélszolgálatán (1138 Budapest, Váci út 133.).
- Írásbelinek minősülő elektronikus nyilatkozatát elküldheti részünkre e-mailen a biztosito@nn.hu vagy nn@nn.hu e-mail címre küldött e-mailhez csatoltan.
Írásbelinek minősülő elektronikus nyilatkozat:
Minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírás, valamint Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés szolgáltatás útján megvalósuló hitelesítés. További részleteketekért kattintson ide: link: Tájékoztató az Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés (AVDH) használatáról – NN
Milyen lehetséges technikai problémák merülhetnek fel?
- A biztosítási tartam során megváltozott a telefonszáma vagy az e-mail címe?
Tekintse meg a Megváltozott az e-mail címe vagy a mobil száma? pontot, és járjon el annak megfelelően. - Nem kapta meg az ajánlati dokumentációt tartalmazó e-mailt?
Feltehetően nem megfelelő e-mail címet adott meg a biztosítási ajánlat megtételekor. Amennyiben a megfelelő e-mail címet a biztosítási feltételekben meghatározott módon jelzi felénk, ügyfélszolgálatunk ismételten kiküldi az ajánlati dokumentációt és a fizetési linket tartalmazó levelet a módosított e-mail címre. - Nem kapta meg a jelszó beállításához az sms-t?
Feltehetően nem megfelelő mobil telefonszámot adott meg a biztosítási ajánlat megtételekor. Sajnos nincs lehetőség a mobil telefonszám módosítására és az e-mail újra küldésére. Amennyiben ezt jelzi felénk, biztosításközvetítőnk közreműködésével telefonon keresztül újra megteheti biztosítási ajánlatát. - Technikai hibaüzenet:
Amennyiben a melléklet megnyitásához szükséges online felület technikai okok miatt átmenetileg nem elérhető, kérjük, ismételje meg a folyamatot később! Amennyiben például 1 óra elteltével sem jár sikerrel, jelezze az NN Ügyfélszolgálatának a megadott elérhetőségek egyikén!