testimonial_dioszeghyzoltan

karrier_img_profil_dioszeghyzoltan.png

Diószeghy Zoltán

Aktuárius, árazási területvezető

Az NN Biztosítóhoz 2006-ban csatlakoztam, ahol eleinte aktuáriusként tőkeszükséglet számításokat végeztem, 2009-től pedig az árazási területet vezetem. Az árazás nem csak azt jelenti, hogy kiszámoljuk egy termék tarifáját, hanem rengeteg olyan paramétere is van egy terméknek, amelyeknek a meghatározása a feladatunk, adott esetben magának a termék jellemzőinek a kialakításában is részt veszünk. Ez egy szűk terület, mindössze ketten vagyunk, de tágabb értelemben aktuáriusként mintegy 15 kolléga dolgozik a vállalatnál.

Az aktuáriust biztosításmatematikusként is szokták hívni, lényegében a biztosítónál azokat az alapvető biztosítás szakmai, biztosításmatematikai számításokat végezzük, amelyek valamilyen értelemben az egész biztosítási tevékenységnek a lelkét jelentik. Nekünk azt kell megmondanunk, hogy a jövőben milyen kifizetések, milyen károk fognak bekövetkezni, milyen díjak várhatóak. Mindezek alapján pedig kiszámoljuk, hogy a biztosítónak milyen jövőbeli pénzáramlásai lesznek. A vállalat így állapítja meg a tartalékok és a tőkeszükséglet mértékét, illetve így tudjuk kialakítani a termékekhez tartozó tarifákat is. Matematikusként a munka során rengeteg számmal, bonyolult képletekkel dolgozunk, de a munkánk végeredményét a cégnél mindenki felhasználja. Ezért is fontos, hogy ne csak kiszámoljuk a dolgokat, hanem az eredményeinket a különböző osztályok és a vezetőség számára is megfelelően kommunikáljuk.

Kihívás, hogy változik a piac és változnak az ügyfelek is. A verseny egyre élesebb és az ügyféligények is formálódnak, bár az alapigény - hogy bizonyos kockázatokra a biztosító fedezetet nyújtson - nyilván változatlan. Az ügyfeleink manapság sokkal tudatosabbak, jobban megnézik, hogy mit vesznek, érteni és tudni szeretnék, hogy mi miért annyi amennyi. Lényeges, hogy a termékfejlesztésnél, árazásnál úgy alakítsuk ki a termékeinket, hogy az ügyfél is átlássa, hogy miért is kell neki valamennyit fizetnie, mire számíthat majd, ha lejár a biztosítása. Odafigyelünk az ügyfelekre, lépést tartunk az igényeikkel. Hiszem azt, hogy az ügyféligények kielégítésében jók vagyunk és a piac előtt haladunk, hiszen vállalatként akkor jutunk előre, ha a felmerülő igényeket ki tudjuk elégíteni.

Az NN az ország legnagyobb életbiztosítója, egy nemzetközi vállalatcsoport tagja, ahol az itt dolgozó mindent láthat, kipróbálhat és gyakorolhat, ami az életbiztosításban létezik. Szakmailag ez a csúcs, amit ma Magyarországon ebben a szegmensben lehet találni.

Tartalom megjelenítő

Kíváncsi vagy mit mondtak a többiek?

karrier_img_list_doboscsilla.png

Dobos Csilla

Szerződéskezelés és szolgáltatási vezető

Az NN-nél az ügyfeleink személyes asszisztenciát kapnak. Minden eset egyedi, nem egy gépezetbe kerülnek be.

Elolvasom
karrier_img_list_ballaeva.png

Balla Éva

Biztosítási tanácsadó

Ügyfeleim attól elégedettek, hogy személyes figyelmet kapnak tőlem.

Elolvasom