Nem vagyunk egyedül: van szakszerű segítség egészségügyi kérdésekben
Magazin / Egészségmegőrzés / Nem vagyunk egyedül: van szakszerű segítség egészségügyi kérdésekben
Nem vagyunk egyedül: van szakszerű segítség egészségügyi kérdésekben
Betegség esetén az egyik legfontosabb dolog, hogy minél előbb forduljunk orvoshoz, mert sok esetben az idő kulcsfontosságú tényező lehet a felépüléssel kapcsolatban. Egy szakvélemény kérésének talán leggyorsabb módja, ha telefonon keresztül tudunk érdemben beszélni egy szakorvossal. A jó hír az, hogy ezt a szolgáltatást az NN Biztosító biztosítással rendelkező egyéni ügyfelei számára díjmentesen biztosítja 2025. december 31-ig. Lássuk, miről is van szó, mi mindenben tud segíteni ez a szolgáltatás.
Mit csináljunk, ha baj van?
Ma Magyarországon a társadalombiztosítási rendszer keretében minden betegnek joga van igénybe venni az egészségügyi ellátást. Ez alapvetően egy jó hír. De sajnos köztudott, hogy az egyes intézmények felszereltségének és a rendszer túlterheltségének köszönhetően hosszabb időbe is telhet, mire a megfelelő ellátásban részesülünk.
Mégis mit tehetünk akkor, ha sürgősen szeretnénk egy felmerült egészségügyi kérdésre megnyugtató választ kapni? Ha nem tudjuk eldönteni, milyen szakorvoshoz forduljunk a problémánkkal? Vagy ha az éjszaka közepén elbizonytalanodunk, milyen gyógyszert adjunk lázas gyerekünknek?
Milyen lehetőségeink vannak a tájékozódásra?
Az internet térhódítása óta jellemző, hogy amint valamilyen egészségi problémánk merül fel, egy keresőbe beírva igyekszünk saját magunk számára felállítani a diagnózist. Bizonyos esetekben ez lehet célravezető és viszonylag gyors megoldás, de nagyon rossz irányba is viheti a dolgokat, hiszen egy szakvélemény felállítása ennél sokkal összetettebb dolog, és gondoljunk csak bele abba is, hogy hány hosszú évet kell egy fiatalnak tanulnia ahhoz, hogy megszerezze az orvosi diplomát, majd rezidensként eltöltenie, mire jogot szerez ahhoz, hogy egy betegséggel kapcsolatban önállóan diagnózist állítson fel.
Mindezek ellenére, ha mégis abban gondolkozunk, hogy az interneten szeretnénk tájékozódni a tüneteinkkel, egészségügyi kérdéseinkkel kapcsolatban, szeretnénk néhány dologra felhívni a figyelmet.
Tippek, ha mégis az internetet használjuk a tünetek beazonosítására
- Olvassunk utána több weboldalon is a keresett problémának, ne az első oldalon talált információkat tekintsük készpénznek. Érdemes összevetni a talált információkat, és abba az irányban haladni tovább, amit több helyen is megtaláltunk - azaz a talált információt próbáljuk alátámasztani több weboldal felkeresésével.
- Mindig olyan oldalon tájékozódjunk, amit hitelesnek tartunk. Ha egy mód van rá, akkor ne betegek közti beszélgetésből próbáljunk meg saját magunkra vonatkozó kezelési módot, terápiát felállítani, hanem legalábbis orvosok, szakmai szervezetek által publikált információkat vegyünk figyelembe.
- Mindig kezeljük némi fenntartással az olvasottakat, vagy a videós tartalmakat. Sok esetben nem objektív válaszokat találunk a bejegyzéseknél, még az is előfordulhat, hogy bizonyos érdekek állnak egy-egy terápia, gyógymód, vagy akár gyógyszer javaslatának hátterében.
Az informálódás abban biztosan tud segíteni, hogy megértsük szervezetünk működését, a betegségek, állapotok kialakulását. Előnye, hogy a gyors információ megnyugtathat bennünket, ám amennyiben a tüneteink nem múlnak, vagy súlyosbodnak mindenképp forduljunk orvoshoz! És ha lehet, akkor minél előbb.
Hiteles forrásért, szakértői segítségért mégis hova forduljunk?
Megnyugtató lenne, ha egy telefonhívás már tudna segíteni annak eldöntésében, hogy merre is induljunk, kihez forduljunk, vagy akár azonnali választ is kapjunk a felmerült egészségügyi kérdésünkre? Valószínűleg erre mindenkinek igen a válasza.
Díjmentes ajándék asszisztencia Ügyfeleinknek
Az NN Biztosítónál elkötelezettek vagyunk abban, hogy támaszt nyújtsunk az egészségmegőrzésben. Ezért 2025. december 31-ig az egyéni biztosítással rendelkező ügyfeleinket Egészség asszisztencia szolgálatással ajándékozzuk meg. Hisszük, hogy az egészség az egyik legnagyobb érték, ezért szeretnénk segítséget nyújtani annak megőrzésében, így az NN szerződő ügyfelei és szeretteik mostantól térítésmentesen kérhetnek segítséget egészségügyi kérdésekkel kapcsolatban asszisztencia szolgáltatásunkon keresztül. Nézzük, milyen esetben segíthet a szolgáltatás?
7/24 Orvosi Call Center szolgálatás - Milyen esetben hívható?
Sürgős orvosi tanácsra van szüksége? Az éjjel-nappal elérhető Orvosi Call Center számon gyakorló orvosok fogadják hívását általános orvosi, gyermekgyógyászati vagy akár nőgyógyászati kérdésekben egyaránt. Nézzük, milyen kérdésekben fordulhatunk segítségért:
- betegséggel, gyógykezeléssel, egészségmegőrzéssel kapcsolatos kérdésekkel,
- Covid-19 fertőzéssel, megbetegedéssel, védőoltással kapcsolatban;
- gyógyszerekkel kapcsolatban, például: összetétele, alkalmazhatóságáról, mellékhatása, helyettesíthetősége, ára,
- orvosi, gyermekorvosi, fogorvosi ügyeletek,
- ügyeletes gyógyszertárak,
- egészségügyi intézmények elérhetőségével kapcsolatban.
Részletekért és az igénybevétel pontos menetéért, kérjük látogasson el honlapunk Egészség asszisztencia oldalára.
Ha problémánkkal kapcsolatban orvosi konzultációra van szükségünk, a fent már említett állami egészségügyi ellátás mellett a magánegészségügyi ellátás révén juthatunk szakvéleményhez vagy gyors, magas színvonalú és szakszerű ellátáshoz.
Azonban előfordulhat, hogy közvetlen közelünkben nem érhető el a számunkra szükséges szakterület, nem szeretnénk kitenni magunkat utazásnak. Egészség asszisztencia szolgáltatásunk erre az esetre is kínál megoldást.
Orvosi konzultáció telefonon vagy online
Online, az NN-Teladoc Egészség portálra bejelentkezve egy egyszerű űrlap kitöltésével felteheti kérdéseit és elküldheti leleteit. Segítséget kérhet az orvosi dokumentumok értelmezésében, valamint betegséggel, gyógykezeléssel, egészségmegőrzéssel és a Covid-19 fertőzéssel kapcsolatos kérdésekben. A kapcsolatfelvétel módját Ön határozza meg: telefonos visszahívás és e-mail megkeresés esetén is legkésőbb 48 órán belül számíthat szakértői válaszra.
Hogyan vehető igénybe a szolgáltatás?
Az Egészség asszisztencia szolgáltatást a Teladoc Hungary Tanácsadó és Szolgáltató Kft. nyújtja a vele szerződéses kapcsolatban álló szolgáltatási partnerei közreműködésével.
A szolgáltatás további elemeket is tartalmaz, úgy, mint Online orvoskereső és időpontfoglaló, valamint Betegútmenedzsment, melyek bemutatására következő cikkünkben kerül sor. Addig is látogasson el honlapunk Egészség asszisztencia oldalára, ahol további információk olvashatóak mind a szolgáltatásról, mind az igénybevétellel kapcsolatban.
Éljen a lehetőséggel, legyen ügyfelünk, hogy Önt is megajándékozhassuk az Egészség asszisztencia szolgáltatással. Kérje biztosítási tanácsadónk segítségét, és beszélgessen vele akár online vagy személyesen!
Olvasson tovább!
Ageizmus II. - Mit árulnak el rólunk saját sztereotípiáink?
Ha a nyugdíjas évekre gondolunk, a veszteség és a lemondás jut az eszünkbe. Valójában, könnyen lehet, hogy ezek a képek, amiket gondolunk, nem feltétlenül a valóságot fedik le, hanem sokkal inkább a saját félelmeinkről szólnak.
RészletekDrága, mégis a többség inkább ezt választja - magánegészségügy
Bár anyagilag a többség megterhelőnek érzi, mégis sokan a magánegészségügyet választják az állami helyett. Mi áll ennek a hátterében? Hogyan tudjuk finanszírozni a kiadásokat?
RészletekEgészségmegőrzés a többedik X után
A haladunk előre a korban, egészségünkre is jobban és célzottabban kell figyelnünk. Egészségünk nem csak nekünk érték, hanem gyermekünknek, unokánknak is!
Részletek