Elektronikus ügyintézés - Koronavírus
NN Direkt
Az NN Direkt ügyfélportálon az elektronikus kommunikációs nyilatkozattal rendelkező ügyfeleink részére elérhetők a következő ügyintézési lehetőségek: átváltás, átirányítás, adatváltozás (e-mail cím, mobil telefonszám), ügyfélazonosítás, biztosítási szerződéssel kapcsolatos információk (díjrendezettség, lejárat időpontja, befektetések aktuális értéke, biztosítási összegek) biztosítási szerződéssel kapcsolatos értesítő levelek, kötvényátvétel.
Online ügyintézés keretében meglévő szerződéshez kapcsolódó (kedvezményezett módosítás, kiegészítő biztosítás törlés, reaktiválás és átdolgozás-díjnövelés, díjcsökkentés) és szolgáltatásokhoz kapcsolódó (természetes halál igénybejelentés, baleseti halál igénybejelentés, műtéti térítésre vonatkozó igénybejelentés, kórházi napi térítésre vonatkozó igénybejelentés, csonttörés igénybejelentés, kritikus betegség igénybejelentés) ügyintézés érhető el. (További részleteket ezzel kapcsolatban a "Milyen típusú igényeket küldhetek be az online ügyintézés során?" kérdésünknél ismerhet meg.)
Nézze meg videónkat, és ismerje meg az NN Direktet!
További kérdése van?
Olvassa el a gyakori kérdéseket, amelyeket az alábbi linkre kattintva talál!
Milyen e-maileket kaphatok az elektronikus kommunikációs nyilatkozatban adott hozzájárulásom alapján? Ezeket mely címekről küldheti a biztosító?
Elektronikus kommunikációs hozzájárulása alapján a következő témákban, és e-mail címekről kaphat e-maileket:
- A biztosito@nn.hu e-mail címről akkor küldünk e-mail értesítőt Ügyfeleink részére, ha egy új hivatalos levelünk érhető el az NN Direkten.
- A kotveny@nn.hu e-mail címről küldünk szerződéskötés esetén kötvény átvételével kapcsolatos értesítő levelet.
- A noreply@nn.hu e-mail címről
- NN Direkt Ügyfélportál regisztráció aktiválására felhívó e-mailt küdhetünk.
- Ha már az Ügyfelünk regisztrált az NN Direktre, akkor jelszó emlékeztetőt, befektetési egységekhez kapcsolódó rendelkezések (átváltás, átirányítás, eseti befizetés elosztásáról rendelkezés) beküldésével kapcsolatos visszaigazoló levelet küldünk a részükre ezen e-mail címről.
- Az nn@nn.edima.hu e-mail címről küldünk
- fontos, az életbiztosítási szerződésekkel kapcsolatos változásokról szóló tájékoztatásokat,
- az NN Direkten bevezetett, vagy már adott esetben jövőben nem használatos funkciókról értesítőt.
- Ezen leveleink küldésére az EDIMA.email Kft (székhely: 1061 Budapest, Káldy Gyula utca 4. 3. em. 7.) mint adatfeldolgozó rendszerét használjuk.
Kérjük, leveleinket ne tekintse spam-nek, annak megküldésével az életbiztosításokkal kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségünknek teszünk eleget. Ezek mind automatikus, rendszerek által küldött levelek, kérjük, ezekre ne válaszoljon.
- Az nn@nn.hu vagy biztosito@nn.hu és további @nn.hu végződésű e-mail címeinkről
- ügyfélszolgálatunk munkatársai a biztosító szolgáltatásával kapcsolatos tájékoztatást küldik meg az esetleges érdeklődő megkeresésekre, vagy
- hiánypótlásokról szóló tájékoztatást továbbítanak Ügyfeleink részére az egyes ügyintézések során.
Bízunk benne, hogy elektronikus csatornáinkon keresztül kényelmesebb, gyorsabb és még biztonságosabb ügyintézést tudunk lehetővé tenni Ügyfeleinknek, ami a papírmentességnek köszönhetően környezetvédelmi szempontból is jelentős előrelépést jelent. Ha a jövőben ezek ellenére mégis papír alapon szeretné megkapni küldeményeinket, akkor a 'Hogyan tudom visszavonni az elektronikus kommunikációs nyilatkozatomat és megszüntetni az NN Direkt fiókomat?' kérdésünknél megismerheti, hogy ezt hogyan teheti ezt meg.
Ha kérdése van, leveleinkkel kapcsolatban keresse ügyfélszolgálatunkat az ismert elérhetőségeinken. Az e-mailek küldésével kapcsolatos további biztonsági információkat az NN Direkt felhasználási feltételekben, illetve az NN Direkt láblécében a 'Biztonság' linkre kattintva olvashatnak.
Hogy ismerhetném meg az NN Direkt funkciót?
Az NN Direkt ügyfélportálon az elektronikus kommunikációs nyilatkozattal rendelkező ügyfeleink részére elérhetők a következő ügyintézési lehetőségek: átváltás, átirányítás, adatváltozás (e-mail cím, mobil telefonszám), ügyfélazonosítás, biztosítási szerződéssel kapcsolatos információk (díjrendezettség, lejárat időpontja, befektetések aktuális értéke, biztosítási összegek) biztosítási szerződéssel kapcsolatos értesítő levelek, kötvényátvétel.
Online ügyintézés keretében meglévő szerződéshez kapcsolódó (pl.: kedvezményezett módosítás, kiegészítő biztosítás törlés, reaktiválás és átdolgozás-díjnövelés, díjcsökkentés) és szolgáltatásokhoz kapcsolódó (pl.: természetes halál igénybejelentés, baleseti halál igénybejelentés, műtéti térítésre vonatkozó igénybejelentés, kórházi napi térítésre vonatkozó igénybejelentés, csonttörés igénybejelentés, kritikus betegség igénybejelentés) ügyintézés érhető el. (További részleteket ezzel kapcsolatban a "Milyen típusú igényeket küldhetek be az online ügyintézés során?" kérdésünknél ismerhet meg.)
Ismerje meg gyorsan és egyszerűen az NN Direkt legfőbb jellemzőit videós bemutatónk segítségével!
Hogyan igényelhetek hozzáférést az NN Direkthez?
Az NN Direkt regisztráció feltétele az Elektronikus kommunikációról szóló nyilatkozat kitöltése. Úgy is lehetősége van regisztrálni, hogyha volt már korábban Személyes oldal hozzáférése befektetési egységekhez kötött életbiztosításához.
Kérjük, töltse le a www.nn.hu oldalunkról az 'Nyilatkozat az elektronikus kommunikációról és az elektronikus aláírásról magánszemélyek részére' nyomtatványunkat, személyesen adja át biztosítási tanácsadójának, vagy személyesen adja le bármelyik NN értékesítési irodában, illetve az NN Biztosító ügyfélszolgálatán (ügyfélszolgálatunk, és értékesítési irodáink címét és nyitvatartási idejeit itt ismerheti meg). A nyilatkozatot ügyében meghatalmazott nem járhat el.
Vállalati hozzáférés igénylése esetén kérjük, ismerje meg 'Vállalati szerződéssel is hozzáférhetek az NN Direkthez?' pontban leírtakat is.
Ha szeretne meghatalmazást adni szerződéseihez, ennek feltételeit megismerheti az alábbi 'Hogyan adhatok magánszemélyként meghatalmazást biztosítási szerződéseim NN Direkten történő kezelésére?' kérdésünknél.
Hogyan érhetem el az NN Direktet?
Az NN Direktet elérheti a www.nn.hu/direkt linkre kattintva, vagy a www.nn.hu menüjében a Belépés gombra kattintva.
Hogyan vehetem igénybe a minősített elektronikus aláírási szolgáltatást?
Ha Ön regisztrált felhasználója a DÁP, azaz a Digitális állampolgárság mobilalkalmazásnak, akkor az abban elérhető minősített elektronikus aláírással tudja hitelesíteni az ügyintézéshez szükséges dokumentumait, nyilatkozatait.
Ha Ön rendelkezik más, minősített elektronikus aláírással, vagy minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírással, akkor azokat is alkalmazhatja a dokumentumok, nyilatkozatok minősített elektronikus aláírásához.
Az ezen módok egyikén minősített elektronikus aláírással ellátott dokumentumokat az nn@nn.hu e-mail címre küldheti meg.
Ismerje meg a részleteket ide kattintva.
A személyes ügyfél-azonosítással kapcsolatos eljárásra külön szabályok vonatkoznak.
Melyek a regisztráció lépései?
Ha az elektronikus kommunikációs nyilatkozaton feltüntetett e-mail címét és telefonszámát rögzítettük a rendszerünkbe, akkor arról az e-mail címére egy tájékoztató levelet küldünk.
- A regisztrációt ebben az e-mailben található meghívóval kezdeményezheti. Figyeljen arra, hogy az emailben lévő 'Regisztrálok' gomb csak egyszer kattintható és 1 héten belül meg kell kezdenie a regisztrációs folyamatot.
- A gombra kattintás után betölt egy NN Direktes weboldal, majd kapni fog egy megerősítő SMS kódot, amit 5 percen belül az NN Direkten meg kell adnia a megfelelő mezőben.
- Ezután rögzítheti a jelszavát.
- A regisztráció utolsó lépéseként a nyilatkozat elfogadása előtt kattintson az abban szereplő "NN Direkt Felhasználási feltételek" linkre, olvassa végig a felugró oldal tartalmát, majd kattintson a szöveg végén található "Bezárom" gombra. Ezt követően tudja a jelölőnégyzetbe tett pipával a nyilatkozatát megtenni
Regisztrációját az ügyfélportál kezdőoldaláról bármikor folytathatja vagy újrakezdheti a 'Regisztrálok' gombra kattintva e-mail címének, vagy ügyfélszámának megadásával.
Meghatalmazottként regisztrált?
Az NN Direkten a saját azonosítóival a regisztráció, később belépést követően a fejléc jobb felső részén a saját nevére, vagy a mellette lévő háromszög ikonra kattintson. Ezt követően a válassza ki, hogy mely meghatalmazó ügyfél esetében szeretné az NN Direktet használni. A kiválasztást követően betöltődnek a kiválasztott ügyfél szerződései, és megkezdődhet a szerződések kezelése.
Hogyan tudom visszavonni az elektronikus kommunikációs nyilatkozatomat és megszüntetni az NN Direkt fiókomat?
Ha a jövőben papír alapon, postai úton szeretné megkapni küldeményeinket és leveleinket, az elektronikus kommunikációról szóló nyilatkozatát visszavonhatja az nn@nn.hu email címre írt üzenettel, amelyet az elektronikus kommunikációról szóló nyilatkozatban megadott e-mail címről küld.
Tájékoztatjuk egyúttal, hogy az elektronikus kommunikációhoz adott hozzájárulás esetleges visszavonásával az NN Direkthez való hozzáférés lehetősége is megszűnik.
Milyen szerződéseimet láthatom az NN Direkten?
Az NN Direkt hozzáférést biztosít a kockázati, megtakarítási és befektetési típusú életbiztosítási szerződések adataihoz is.
- 017 jelű befektetési egységekhez kötött
- 077 jelű befektetési egységekhez kötött
- 738 és 748 jelű egyszeri díjas befektetési egységekhez kötött
- Amulett (401 jelű)
- Bónusz (707 jelű)
- Csemete (009 jelű)
- Élet Plusz (008 jelű)
- Életkapu (119 jelű)
- Életút (441 jelű)
- Erste - ING Komplex (047 jelű)
- Euro Alap (027 jelű)
- Euro Alap egyszeri díjas (727 jelű)
- Euro Perspektíva (737 és 747 jelű)
- Fátum (301 jelű)
- Galaxis (010 jelű)
- Garantált eseti díj (93a jelű)
- Hollandus (717 jelű)
- Kairosz (087 jelű)
- Kronosz (037 jelű)
- Lendület Plusz (047 jelű)
- Maraton (304 jelű)
- Motiva befektetési egységekhez kötött egyszeri díjas (758 jelű)
- Motiva befektetési egységekhez kötött rendszeres díjas (158 jelű)
- Motiva befektetési egységekhez kötött, rendszeres díjas, euró alapú nyugdíjbiztosítás (168 jelű)
- Motiva garantált rendszeres díjas (455 jelű)
- Patrónus (202 és 302 jelű)
- Perpetuum (011 jelű)
- Talizmán (203 és 303 jelű)
- Univerzál (007 jelű)
- Vista egyszeri díjas (728 jelű)
- Vista rendszeres díjas (128 jelű)
- Visio egyszeri díjas (718 jelű)
- Visio rendszeres díjas (118 jelű)
Hogyan adhatok magánszemélyként meghatalmazást biztosítási szerződéseim NN Direkten történő kezelésére?
Felhívjuk figyelmét, hogy az NN Direkt-re való meghatalmazással a szerződő összes biztosítási szerződése elérhető lesz a meghatalmazott részére. Tekintettel arra, hogy az NN Direkten tranzakciókat is kezdeményezhet, kizárólag teljes körű meghatalmazás birtokában tudunk hozzáférést biztosítani a ügyfélportálhoz.
A teljes körű meghatalmazás birtokában a felhasználó mind az NN Direkt-en keresztül, mind a korábban már megszokott hagyományos módon (telefonos ügyfélszolgálat, papír alapon postai küldemény vagy személyes kézbesítés útján) jogosult lesz a biztosítási szerződésekről rendelkezni.
Mit kell tennie, ha meghatalmazást szeretne adni?
- Önnek, mint szerződőnek ki kell töltenie a Meghatalmazás természetes személyek részére elnevezésű dokumentumunkat, ahol a Meghatalmazás jellege címnél a 'Teljes körű' megjelölést kell kiválasztania. A dokumentum itt tölthető le.
- Ha a meghatalmazott személy még nem NN Direkt felhasználó, ki kell töltenie az elektronikus kommunikációról szóló nyilatkozatot, amely itt tölthető le. Ha a meghatalmazott már NN Direkt felhasználó az elektronikus kommunikációról szóló nyilatkozat kitöltése nem szükséges.
- A nyilatkozatok személyesen adhatóak le az NN Biztosító biztosítási tanácsadójánál , vagy bármelyik NN értékesítési irodában, illetve az NN Biztosító ügyfélszolgálatán (ügyfélszolgálatunk címét és nyitvatartási idejeit ide kattintva ismerheti meg). A meghatalmazás esetében lehetőség van annak postai úton történő megküldésre társaságunk címére (1364 Budapest, Pf.: 267.).
Ha mindkét nyomtatványt eljuttatta hozzánk a jelzett csatornákon, akkor az NN Direkt egy gyors online regisztráció után elérhetővé válik a meghatalmazott számára. A regisztráció lépéseit a korábbi 'Melyek a regisztráció lépései?' kérdésünknél ismerheti meg.
Vállalati szerződéssel is hozzáférhetek az NN Direkthez?
Amennyiben vállalati szerződéssel rendelkezik társaságunknál, eleget tett az ismételt ügyfél-azonosítási kötelezettségnek és a vállalat hozzájárulását kívánja adni az elektronikus kapcsolattartáshoz, arra abban az esetben van lehetőség, amennyiben a vállalat az ehhez szükséges „Nyilatkozat az elektronikus kommunikációról és a biometrikus adatok kezeléséről jogi személyek részére” elnevezésű dokumentumot kitölti, cégszerű aláírással ellátva eljuttatja Ügyfélszolgálatunkra, és egyúttal elfogadja a következőkben leírtakat.
Fontos, hogy a vállalat a ’Nyilatkozat az elektronikus kommunikációról és a biometrikus adatok kezeléséről jogi személyek részére” elnevezésű nyilatkozat aláírásával az NN Direkt regisztrációra Meghatalmazott közreműködésével vállal kötelezettséget, tekintettel arra, hogy az oldalra kizárólag magánszemélyek regisztrálhatnak.
Az NN Direkt használatára vállalatok nevében az alábbi 2 lehetőség áll rendelkezésre.
- A vállalat nevében nyilvántartásunkban képviseletre jogosultként rögzített magányszemélyek külön meghatalmazás nélkül be tudnak lépni az NN Direktre, amennyiben ügyfélszolgálatunkra megküldik a 'Nyilatkozat az elektronikus kommunikációról és a biometrikus adatok kezeléséről magánszemélyek részére' nyomtatványt. Ezt a nyilatkozatot annak a magánszemélynek (felhasználó) kell a saját adataival kitöltenie, aki a vállalat nevében jogosult lesz használni az NN Direktet. A nyomtatványon megadott e-mail címmel tud majd a felhasználó hozzáférni az összes olyan biztosítási szerződéséhez, amelyben a vállalat szerződőként szerepel (belépés vállalatként) és amennyiben rendelkezik saját biztosítási szerződéssel, akkor ezen regisztrációval a saját szerződéseihez is (belépés magánszemélyként). Természetesen a két felület teljesen elkülönül egymástól.
- Amennyiben nem a vállalat nevében képviseletre jogosult személyt kívánják meghatalmazni az NN Direkt használatára, arra az alábbiak szerint van lehetőség.
Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy az NN Direkt-re való meghatalmazással a vállalat, mint szerződő összes biztosítási szerződése elérhető lesz a meghatalmazott részére. Tekintettel arra, hogy az NN Direkten tranzakciókat is kezdeményezhet, kizárólag teljes körű meghatalmazás birtokában tudunk hozzáférést biztosítani az ügyfélportálhoz.
A teljes körű meghatalmazás birtokában a felhasználó mind az NN Direkt-en keresztül, mind a korábban már megszokott hagyományos módon (telefonos ügyfélszolgálat, papír alapon postai küldemény vagy személyes kézbesítés útján) jogosult lesz a biztosítási szerződésekről rendelkezni.
A vállalati regisztrációhoz kérjük, kövesse az alábbiakat!
- Töltse le a „Nyilatkozat az elektronikus kommunikációról és a biometrikus adatok kezeléséről jogi személyek részére” elnevezésű nyomtatványt, és azt kitöltve, cégszerű aláírással ellátva szíveskedjen eljuttatni ügyfélszolgálatunkra.
- Töltse le az „Általános meghatalmazás jogi személyek részére” elnevezésű nyomtatványt. A vállalat nevében eljárva azon magánszemély részére szükséges a meghatalmazást megadni, aki részére NN Direkt hozzáférést kíván(nak) adni. A meghatalmazás hiányában a vállalati szerződések nem lesznek elérhetőek. A meghatalmazás több személy részére is megadható, külön nyomtatványok kitöltésével.
Fontos, hogy a Meghatalmazott magánszemély ügyfél-azonosítása is szükséges. Az erre vonatkozó nyomtatvány a meghatalmazás része („Ügyfél-azonosítási adatlapok Természetes személy ügyfél részére a 2017. évi LIII. tv. (Pmt.) 7., 8. és 19. §-ban előírt kötelezettség végrehajtásához”)
A Meghatalmazottra vonatkozó ügyfél-azonosítást az NN Biztosító biztosítási tanácsadója vagy alkalmazottja végezheti el, személyesen.
- Töltse le a 'Nyilatkozat az elektronikus kommunikációról és a biometrikus adatok kezeléséről magánszemélyek részére' nyomtatványt. Ezt a nyilatkozatot annak a magánszemélynek (felhasználó) kell a saját adataival kitöltenie, aki a vállalat nevében jogosult lesz használni az NN Direktet. A nyomtatványon megadott e-mail címmel tud majd a felhasználó hozzáférni az összes olyan biztosítási szerződéséhez, amelyben a vállalat szerződőként szerepel (belépés vállalatként) és amennyiben rendelkezik saját biztosítási szerződéssel, akkor ezen regisztrációval a saját szerződéseihez is (belépés magánszemélyként). Természetesen a két felület teljesen elkülönül egymástól.
Az 1-3-es pont alatti nyilatkozatok személyesen adhatóak le az NN Biztosító biztosítási tanácsadójánál , vagy bármelyik NN értékesítési irodában, illetve az NN Biztosító ügyfélszolgálatán (ügyfélszolgálatunk címét és nyitvatartási idejeit itt ismerheti meg). A meghatalmazás esetében lehetőség van annak postai úton történő megküldésre társaságunk címére (1364 Budapest, Pf.: 267.).
Ha minden szükséges nyomtatványt eljuttattak hozzánk a jelzett csatornákon, akkor az NN Direkt egy gyors online regisztráció után elérhetővé válik a meghatalmazott számára. A regisztráció lépéseit a korábbi 'Melyek a regisztráció lépései?' kérdésünknél ismerheti meg.
Hogyan tudok belépni az NN Direktre?
Az ügyfélportálra azonosító és jelszó megadásával lehet belépni.
- Az azonosító minden esetben az Ön e-mail címe vagy ügyfélszáma.
- A belépéshez az azonosító és a jelszó beírása után egy egyszer használatos megerősítő kódot is meg kell adnia, ami a telefonszámára érkezik, és 5 percig érvényes. Az érvényességi időről egy számláló is tájékoztatást nyújt.
- Ha a rendelkezésre álló idő letelt, a főoldalon új bejelentkezéssel (azonosító, jelszó beírása) új megerősítő kódot kaphat.
Ha még nem regisztrált az oldalunkra, kérjük, olvassa el 'Hogyan igényelhetek hozzáférést az NN Direkthez?' témakörünket.
Mit tegyek, ha elfelejettem a jelszavamat?
Ha elfelejti jelszavát, az ügyfélportál kezdőoldalán található elfelejtett jelszó funkciónkkal tud újat igényelni.
- Az azonosítóját megadva küldünk Önnek egy e-mailt a megadott e-mail címére, az abban található 'Új jelszót kérek' gombra kattintva erősíti meg, hogy valóban új jelszót kíván igényelni.
- Ezután fog kapni egy SMS-t egy kóddal, amit az oldalon beírva juthat el a jelszófrissítő oldalra.
- Az új jelszót elmentve az ügyfélportáljának az első oldalára jut.
Ha kattintás után elakadt vagy esetleg nem kapott megerősítő kódot tartalmazó SMS-t, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, vagy töltse le az elektronikus kommunikációs nyilatkozatot, majd személyesen adja át biztosítási tanácsadójának, vagy adja le személyesen bármelyik NN értékesítési irodában, illetve az NN Biztosító ügyfélszolgálatán, hogy telefonszáma rögzítése után ismét regisztrált felhasználónk lehessen.
Mennyi ideig lehetek inaktív az oldalon?
Belépés után az ügyfélportál fejlécében egy visszaszámlálót talál, ami 15 perctől számol vissza. 15 perc inaktivitás után az Ön biztonsága érdekében kiléptetjük a portálról. 1 percnél a felület figyelmezeti, hogy ha továbbra sem kattint az oldalon, a rendszer automatikusan kilépteti.
Mit jelent a 'Kockázati védelem' számláló?
Az Kezdőoldalon narancssárga háttérrel egy százalékot láthat, amit mi kockázati védelmi szintnek vagy biztonsági szintnek hívunk. Akkor tekintjük 100 százalékosnak a kockázati védelmi szintet, ha az eléri a KSH szerinti nettó átlagfizetés 5 évre vetített mértékét (jelenleg nettó 10 234 380 forint). Ennek kiszámításakor azon szerződéseinek kockázati védelmét (kizárólag haláleseti biztosítási összeg) vesszük figyelembe, amelyben Ön biztosítottként is szerepel. Ha a kockázati védelmi szintjét növelni szeretné, kérjük, vegye fel a kapcsolatot személyes biztosítási tanácsadójával!
Megnézhetem-e a már lezárt szerződéseimet?
Ha van 6 hónapnál nem régebben lejárt, megszűnt, lezárt vagy visszavásárolt szerződése, annak főbb információt a Kezdőoldalon a Szerződések áttekintése menüpontban még megnézheti. Ez esetben viszont a szerződés részleteit csak akkor láthatja, ha még reaktiválható a szerződése.
Hogyan tekinthetem meg az NN Direkten az NN által küldött hivatalos leveleket, üzeneteket?
Minden esetben e-mail értesítőt küldünk arról, hogy szerződésével kapcsolatban egy új levél érhető el az NN Direkten ön részére.
- Ha már regisztrált, akkor a belépés után az 'Üzenetek' fiókban találja a levelet, amit a 'Letöltöm' gombra kattintva ismerhet meg.
- Ha még nem regisztrált, először egy gyors regisztrációt szükséges csinálnia. Az NN Direkt kezdőoldalán a 'Regisztrálok' gombra kattintva bármikor aktiválhatja fiókját e-mail címe, vagy ügyfélszáma megadásával. A részleteket, a folyamatról a videónkat megismerheti a 'Melyek a regisztráció lépései?' kérdésünkél. Ha az értesítő e-mail küldése utáni 10. napig nem regisztrál, akkor a 10. napon ezt a levelet e-mailben csatolmányként jelszóval védve küldjük el.
Leveleit az 'Üzenetek' menüpontban tekinthet meg, ahol szűrhet a szerződésének a számára, a levél típusára, vagy az időszakra vonatkozóan, egyelőre a 2018. október 9-e óta küldött leveleket találja meg az oldalunkon, de dolgozunk azon, hogy a korábbiakban Önnek e-mailben csatolmányként eljuttatott leveleket is megtekinthesse az oldalunkon.
A levél tárgya, levél típusának leírása mellett jobb oldalon találja az üzeneteknél a 'Letöltöm' gombot, amire kattintva böngészőjében automatikusan elindul a letöltés. Egy 'pdf' kiterjesztésű dokumentumot fog tudni letölteni, amit több esetben a böngésző automatikusan képes megnyitni, egyéb esetben például Acrobat Reader alkalmazással tekinthet meg.
Kattintson ide az NN Direkten aktuálisan elérhető levéltípusok megismeréséhez.
Milyen tárgyú levelek digitalizált verzióját olvashatom el az NN Direkten?
Folyamatosan dolgozunk azon, hogy minden általunk írt levelet digitálisan az NN Direkten tekinthessen meg, jelenleg az alábbi linken elérhető adott tárgyú leveleket tudja megtekinteni az oldalunkon.
Kattintson ide az NN Direkten aktuálisan elérhető levéltípusok megismeréséhez.
Hogy tudom a kötvényemet átvenni?
A szerződés létrejöttét és a biztosítási fedezetét igazoló dokumentumot (kötvényt) az NN Direkten veheti át. Regisztráció, vagy - már regisztrált Felhasználó esetén - belépés után az NN Direkt főoldalán lévő 'Hírek' részben, vagy az 'Üzenetek' menüpontban a 'Letöltöm' gombra kattintva veheti át a kötvényt.
Ha még nem regisztrált, először egy gyors regisztrációt szükséges csinálnia; regisztrációját az NN Direkt kezdőoldalán a Regisztrálok gombra kattintva bármikor elindíthatja e-mail címe, vagy ügyfélszáma megadásával. A részleteket, a folyamatról a videónkat megismerheti a 'Melyek a regisztráció lépései?' kérdésünkél.
Amennyiben nem regisztrál, és a kötvény kiállításától számított 25 napig nem veszi át a kötvényt az NN Direkten, akkor a 25. napon egy tértivevényes postai levélben küldjük meg a kötvényt. Ha időközben mégis regisztrál az NN Direktre, a kötvényét átveheti a portálon is természetesen.
Hogyan tudom megnyitni az e-mailekhez csatolt dokumentumokat?
Hogyan módosíthatom a személyes adataimat?
A Beállítások menüpontra, vagy a fejlécben található nevére kattintva juthat a Beállítások oldalra juthat, ahol áttekintheti személyes adatait. Ha a Személyes adatok fülön látható személyes adatokat szeretné módosítani, töltse ki az Adatváltozást bejelentő nyomtatvány természetes személyek részére dokumentumot, amit a www.nn.hu ügyfélszolgálati dokumentumai között talál meg.
Hogyan módosíthatom a belépési adataimat?
A Beállítások menüpontra, vagy a fejlécben található nevére kattintva juthat a Beállítások oldalra juthat, ahol a Belépési adatok fülre kell kattintania. Itt módosíthatja jelszavát, telefonszámát és email címét, illetve itt tekintheti meg az ügyfélszámát is.
- Jelszava módosításához minden esetben egyszer használatos megerősítő kódot szükséges megadnia, amit a mobiltelefonszámára SMS-ben küldünk el,
- telefonszámának módosításához minden esetben egyszer használatos megerősítő kódot szükséges megadnia, amit a mobiltelefonszámára SMS-ben küldünk el,
- az e-mail címének módosításához először egy egyszer használatos megerősítő kódot szükséges megadnia, amit a mobiltelefonszámára SMS-ben küldünk el, majd az e-mailben található megerősítő gombra kattintással véglegesítheti a folyamatot. Az NN Direktre történő következő belépésénél már az új email címet láthatja majd az oldalon.
Ki veheti igénybe az online bankkártyás fizetést?
Azon NN Direkt regisztrációval rendelkező ügyfelek, akiknek a biztosítási szerződésük forint alapú és nem csoportos beszedéssel fizetik meg rendszeres díjaikat.
Milyen díjat tudok online bankkártyával befizetni?
Az NN Direkt portálon elérhető online bankkártyás fizetés kizárólag a forint alapú, rendszeres díjas szerződésekre vehető igénybe az első díj, a fizetési gyakoriság szerinti rendszeres díj, és a díjhátralék befizetésére. Egy tranzakció összege nem érheti el a 4 500 000 Ft-ot.
Amennyiben szerződésén töredékdíjat tartunk nyilván, abban az esetben a díj kiegészítésére lehetősége van az online bankkártyás fizetés során, a „Töredékdíj felhasználása” sor kipipálásával.
Az online bankkártyás fizetés nem vehető igénybe
- egyszeri díj befizetésére,
- befektetési egységekhez kötött szerződések esetén eseti díj befizetésére,
- illetve kötvénykölcsön törlesztés megfizetésére.
- Ezen kívül az euró alapú szerződések esetén nem elérhető az online bankkártyás díjfizetés.
Általános tájékoztatót a bankkártyás fizetési lehetőségről itt talál.
Mi az online bankkártyás díjfizetés folyamata?
- Az online bankkártyás díjfizetés az NN Direktre való belépést követően két módon indítható:
- a Kezdőoldalon a Díj esedékességre figyelmeztető hírblokkban taláható szerződés számra kattintva közvetlenül elérhető a Díjinformáció menu, ahonnan az online fizetés indítható
- az érintett szerződésbe lépve a Díjinformáció menüből indítható az online fizetés
- A fizetéskor minden esetben az időben a legrégebbi díjelmaradás fizethető be, de ha esetleg több elmaradt díjja van, akkor az összeg melletti négyzetbe pipálva bővíthető a befizetendő tételek köre.
- Ezután található két nyilatkozat, amelyek elfogadása szükséges a fizetés indításához.
- A "Fizetés' gombra kattintva átirányítjuk Önt az OTP SimplePay fizetési felületére, ahol a szükséges bankkártya adatok megadását követően indítható a fizetési tranzakció.
- A fizetés eredményéről az NN Direkt felületén tájékoztatjuk.
- Sikertelen fizetési tranzakció esetén a Hibakód jelzi a tranzakció elutasításának bővebb okát. A hibakódok leírásait a 'Honnan tudom, hogy sikeres volt az igényem beküldése az online ügyintézés során?' kérdésünknél találja.
Milyen bankkártya adatokra lesz szüksége az online bankkártyás fizetéshez?
Az online bankkártyás fizetés kizárólag saját névre szóló bankszámlához kapcsolódó bankkártyával lehetséges.
- Kártyaszám (a kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, 13-19 jegyű szám)
- Lejárati dátum (a kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, hh/éé formátumú szám)
- Érvényesítési kód (a kártya hátlapján az aláírás panelen található számsor utolsó három jegye) (CVV2, vagy CVC2) Amennyiben az Ön kártyáján nem szerepel ilyen kód, a fizető oldalon található erre vonatkozó mezőt kérjük, hagyja üresen.
Elfogadott bankkártya típusok
- Az OTP SimplePay internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro,
- a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron bankkártyák használatát,
- valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.
Fontos tudni, hogy a Maestro és Visa Electron kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg a kártya internetes használatát. Amennyiben a kibocsátó bank engedélyezte, abban az esetben rendszerünk képes elfogadni
Honnan tudom, hogy az online bankkártyával befizetett díjam beérkezett?
Az online bankkártyás fizetési tranzakció eredményéről az OTP Simplepay rendszere küld visszaigazoló e-mailt. OTP Simplepay online elérhetősége: https://simplepay.hu/
Miért sikertelen a fizetési tranzakció?
Amennyiben a fizetési tranzakciója sikertelen, úgy látható egy hibakód a tranzakció sikertelenségét visszajelző képernyőn. Az alábbiakban olvasható, hogy az egyes hibakódok mit jelentenek pontosan:
- 2004 A bankkártyát kibocsátó bankkal vegye fel a kapcsolatot, és érdeklődjön az elutasítás okáról.
- 2013 Ellenőrizze a számlájának az egyenlegét, esetleges napi limitet.
- 2016 Kezdeményezze újra a fizetést, és adja meg a bankkártya adatokat.
- 2019 Kezdeményezze újra a fizetést, és adja meg a bankkártya adatokat.
- 2063 Vegye fel a kapcsolatot a bankkártyát kibocsátó bankkal, vagy fizessen másik bankkártyával
- 2064 Kezdeményezze újra a fizetést és ellenőrizze, hogy minden adatot megfelelően adott-e meg.
- 2066 Ellenőrizze a számla egyenlegét, vásárlási limitet vagy vegye fel a kapcsolatot a bankjával
- 2071 Általában formátumhiba, ellenőrizze, hogy a bankkártyán lévő kártyaszámot adta-e meg. Ha a hiba továbbra is fennáll, akkor vegye fel a kapcsolatot a bankkártyát kibocsátó bankkal.
- 2072 Hibásan adta meg a bankkártya lejárati dátumát, ellenőrizze az adatokat, szükség esetén vegye fel a kapcsolatot a bankkártyát kibocsátó bankkal.
- 2073 Ellenőrizze, hogy a kártya hátoldalán található háromjegyű kódot megfelelően adta-e meg. Elképzelhető, hogy nincs CVC kód a kártyán, akkor hagyja üresen. Ha a hiba továbbra is fennáll, akkor vegye fel a kapcsolatot a bankkártyát kibocsátó bankkal.
- 2078 Minden esetben a bankkártyát kibocsátó bankkal kell egyeztetni.
- 2079 A fizetést később próbálja meg újra.
Kinek érhető el az online ügyintézés szolgáltatás az NN Direkten?
A szolgáltatás NN Direkt regisztrációval rendelkező természetes személy (Felhasználó) részére érhető el.
Felhasználó alatt a biztosítási szerződés megkötésére ajánlatot tevő természetes személyt, illetve az adott biztosítási szerződés szerződőjét, valamint ő meghatalmazásuk alapján a hozzáférésre jogosult személyt értjük.
Hol érhetem el az online ügyintézés felületet?
Az Online ügyintézés funkciót az NN Direkt felületére belépve az érintett szerződésnél a "Részletek" linkre kattintva érheti el.
A szolgáltatás használatához NN Direkt regisztráció szükséges. A regisztrációról részletesen a "Melyek a regisztráció lépései?" kérdésünknél tájékozódhat.
Milyen típusú igényeket küldhetek be az online ügyintézés során?
Meglévő szerződéssel kapcsolatos ügyintézés
Kérjük, akkor válassza ezt a kategóriát, amennyiben már meglévő szerződésével kapcsolatban szeretne nyilatkozatot, igénybejelentést benyújtani. A következő igények küldhetőek be ezen kategória kiválasztása után:
- Kedvezményezett módosítás
- Kiegészítő biztosítás törlés
- Reaktiválás
- Átdolgozás-díjnövelés, díjcsökkentés
Biztosítási szolgáltatással kapcsolatos ügyintézés
Kérjük, akkor válassza ezt a kategóriát, amennyiben meglévő szerződésére vonatkozóan, biztosítási szolgáltatással kapcsolatos igényét szeretné jelezni felénk, vagy biztosítási szolgáltatással kapcsolatos dokumentumot kíván továbbítani részünkre. A következő igények küldhetőek be ezen kategória kiválasztása után:
- Természetes halál
- Baleseti halál
- Műtéti térítés
- Kórházi napi térítés
- Csonttörés
- Kritikus betegség
Fontos, hogy a meglévő szerződéssel és biztosítási szolgáltatással kapcsolatos ügyintézéshez szükséges az igény bejelentőjének AVHD által hitelesített aláírással ellátott igénybejelentő nyomtatvány feltöltése. Ide kattintva megismerheti tájékoztatónkat az AVDH használatával kapcsolatban.
Honnan tudom, hogy sikeres volt az igényem beküldése az online ügyintézés során?
- Az igénybejelentési nyomtatvány, valamint az igényhez vagy hiánypótláshoz szükséges dokumentum feltöltése után a "Beküldés" gombra kattintva megjelenik egy felugró ablak, ahol a tranzakció részletei olvashatók összesítve.
- Itt a "Megerősítem" gombra kattintva a megerősítő SMS kód megadása szükséges, mely kódot az elektronikus kommunikációs nyilatkozatban megadott mobiltelefonszámra küldi az NN Direkt.
- Az SMS kód beírás után megjelenik a Sikeres beküldés visszaigazolás.
Meg tudom nézni az aktuális függőben lévő, vagy korábbi ügyeim státuszait?
Az Ügyintézés menüpontra kattintva időrendben és ügyek szerint csoportosítva láthatja a szerződésekkel kapcsolatos eseményeket. Az indexbe írt szám az olvasatlan üzenetek számát jelöli.
Ha új ügyet szeretne indítani, hívja fel ügyfélszolgálatunkat a 1433-as telefonszámon, vagy ismerje meg ügyfélszolgálati dokumentumainkat a www.nn.hu/ugyfelszolgalati-dokumentumok oldalon.
Hol találom a felhasználási feltételeket és az adatkezelési tájékoztatót?
A regisztráció, adategyeztetés alkalmával elfogadott felhasználási feltételeket újra elolvashatja Beállítások menüpont Feliratkozás lapfülére kattintva.
Az aktuális érvényes dokumentumokat pedig megtalálja a Dokumentumtár / Ügyfélszolgálati dokumentumok / Szerződéskötés listájában.
Feltölthetek saját profilképet?
Igen, természetesen van lehetősége profilkép feltöltésére is. A kép csak .png, .jpg kiterjesztésű lehet, és a szélességének, valamint a magasságának is nagyobbnak kell lennie 160 pixelnél, de nem lehet nagyobb 1 MB-nál. Kép feltöltéséhez kérjük, kattintson a Feltöltöm a profilképem gombra a Személyes adatok fülön, majd válassza ki számítógépén a megfelelő képet. Ha szeretné törölni a feltöltött képet, azt a Feltöltöm a profilképem gomb alatti Törlöm linkkel teheti meg.
Mit jelentenek az egyes biztosításaim mellett látható ikonok?
Minden biztosítási típushoz kapcsolódik egy ikon, ezek a következők:
- Érme: befektetési típusú termék
- Malacpersely: megtakarítási típusú termék
- Mentőmellény: kockázati, védelem típusú termék
Az ikonokat a Testreszabás aloldalon módosíthatja saját egyedi képekre. A szerződés összefoglalója menüpontban ugyanezeket az ikonokat használjuk annak megmutatására, hogy a szerződése milyen elemekből áll össze.
Hogyan tudom megismerni az életbiztosítási szerződésemet?
A Kezdőoldalon a szerződésnél a Részletek linkre kattintva juthat el a Szerződés összefoglaló oldalára.
Itt találkozhat először a szerződés saját fejlécével, ami minden szerződéshez kapcsolódó aloldalt végigkíséri. Itt megtekintheti az életbiztosítási termék nevét és kódját, alatta pedig a szerződés státuszát. Ezek a státuszok a következők lehetnek: Érvényben lévő és Igényfeldolgozás folyamatban. A termék nevétől jobbra láthatja a szerződés számát, attól balra pedig az biztosítás típusához kapcsolódó ikont.
- Érme: befektetési típusú termék
- Malacpersely: megtakarítási típusú termék
- Mentőmellény: kockázati, védelem típusú termék
Az ikonokat a Testreszabás aloldalon módosíthatja saját egyedi képekre.
A kis kép és termék neve alatt találhatja a kockázatviselés kezdetének és lejáratának dátumait. Ha élethosszig tartó a szerződés, akkor csak a kezdődátumot tüntetjük fel ezen részen.
A kockázatviselési időtartam mellett, balra láthatja befektetési egységekhez kötött életbiztosítás esetén a befektetés aktuális értékét. Ehhez az utolsó ismert, a www.nn.hu/hozamszamlalo oldalon közzétett árfolyamot vettük alapul.
Megtakarítási vagy kockázati típusú életbiztosítási termékeink esetén a főbiztosítás biztosítási összegét találja ebben a részben. Ha van kiegészítő biztosítása, akkor annak szolgáltatásait, részleteit az itt látható Szerződés részletei linkre kattintva nézheti meg.
A szerződés információi közötti navigációt segíti a bal oldali menüsor. Narancs színű vonallal és narancsra váltó színnel jelöljük azt, hogy éppen hol van Ön a szerződésen belül.
Miből áll a szerződésem?
Az ábrán a megtakarítás, védelem és a befektetés díjrészek egymáshoz viszonyított arányát láthatja, a szerződésre eddig befizetett díjai alapján.
Hol ismerhetem meg a biztosítási tanácsadóm elérhetőségi adatait?
Kiemelten fontosnak tartjuk a személyes találkozásokat, éppen ezért kifejlesztettük a Tanácsadói profil menüpontot is, ahol felveheti a kapcsolatot biztosítási tanácsadójával úgy, hogy közvetlen email-t küldhet a számára, vagy a közzétett telefonszámon elérheti őt.
Hol találom a szerződéseim dokumentumait?
Az NN Direkt részeként elérheti a Dokumentumtárat is, ahol megtalálja a releváns életbiztosítási szerződésére vonatkozó dokumentumokat, például az Általános Életbiztosítási Szabályzatot, Eszközalap tájékoztatókat és Adózási tájékoztatókat. Megtekintheti továbbá ezek érvényességének kezdetét is.
A kapcsolódó ügyfélszolgálati dokumentumokra pedig egy gombot, linket helyeztünk el (Megtekintem). Ezek aktuális, érvényes verzióját a www.nn.hu/ugyfelszolgalati-dokumentumok oldalon érheti el.
Milyen böngészőben érhető el az ügyfélportál?
Az ügyfélportál felületei, funkciói elsősorban asztali, PC és notebook felületekre lettek optimalizálva. Böngészőkből a következő típusokat ajánljuk:
- Internet Explorer 11.0 vagy újabb
- Google Chrome 46.0 vagy újabb
- Mozilla Firefox 2.0.0.20 vagy újabb
Tájékoztató az NN Biztosító ügyfél-azonosítási rendjéről
A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt.) részletes szabályokat határoz meg az ügyfél-azonosítási kötelezettség vonatkozásában a pénzügyi szolgáltatók számára. A törvény célja, hogy a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozás tilalmának hatékony érvényesítése érdekében megelőzze és megakadályozza a büntetendő cselekmények elkövetéséből származó pénznek vagy pénzben kifejezhető értékkel bíró dolognak a pénzmosás szempontjából veszélyeztetett tevékenységeken keresztül történő tisztára mosását, valamint a terrorizmusnak pénzzel vagy pénzben kifejezhető értékkel bíró dologgal való támogatását.
Tájékoztató anyagunkat az alábbi linkre kattintva ismerhetik meg:
Ügyfél-azonosítással kapcsolatos nyomtatványaink az alábbi Dokumentumok linkre kattintva, vagy a Dokumentumtár, Ügyfélszolgálati dokumentumok, Szerződés módosítás témakörénél ismerhetik meg:
A személyes ügyfél-azonosítással kapcsolatos eljárásra külön szabályok vonatkoznak. A fenti lehetőségeken kívül az életbiztosítási szerződéssel kapcsolatos rendelkezéseit írásban, postai úton is megteheti. Elérhetőségeinket itt találja.
Hasznos cikkek
5+1 nem evidens dolog, ami megvéd a betegségektől
Megmutatjuk, hogy mire érdemes odafigyelni, ha a betegségek vagy a rák kialakulásának megelőzéséről van szó.
Részletek7 tipp az egészséges életmódhoz
Az egészséges életmód betartása nem olyan nehéz, mint gondoljuk. Bár nem kis kihívás, néhány egyszerű, új szokással elindulhatunk az útján.
Részletek10 egyszerű tipp az egészségesebb, teljesebb élethez
Apró, egyszerű lépésekkel sokat tehetünk az egészséges életért ? kezdjük el azonnal!
Részletek