Szolgáltatási igénybejelentés

Itt érheti el a biztosítási esemény bekövetkezése esetén követendő eljárásra, valamint a kifizetésre vonatkozó információkat. 

Egyéb online ügyintézési lehetőség

Egyéb online ügyintézési lehetőség

Ha Ön rendelkezik Ügyfélkapuval, igénybe veheti a kormányzati Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés szolgáltatást (AVDH), amellyel elektronikusan alá tudja írni az ügyintézéshez szükséges dokumentumokat, melyeket az nn@nn.hu e-mail címre küldhet meg. Hogyan veheti igénybe az elektronikus aláírási szolgáltatást? Kattintson a részletekért.

Megismerem

A szolgáltatási igény elbírálásához és a szolgáltatási összeg megállapításához szükséges okiratokat, dokumentumokat, melyben az NN Biztosító Zrt. általános életbiztosítási szabályzatának mindenkor aktuális 2. számú mellékletében talál meg - beszkennelve pdf fájlként vagy jó minőségű jpg fájlként is megküldheti e-mailben.

A személyes ügyfél-azonosítással kapcsolatos eljárásra külön szabályok vonatkoznak.

Tájékoztató az NN Biztosító ügyfél-azonosítási rendjéről

A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt.) részletes szabályokat határoz meg az ügyfél-azonosítási kötelezettség vonatkozásában a pénzügyi szolgáltatók számára. A törvény célja, hogy a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozás tilalmának hatékony érvényesítése érdekében megelőzze és megakadályozza a büntetendő cselekmények elkövetéséből származó pénznek vagy pénzben kifejezhető értékkel bíró dolognak a pénzmosás szempontjából veszélyeztetett tevékenységeken keresztül történő tisztára mosását, valamint a terrorizmusnak pénzzel vagy pénzben kifejezhető értékkel bíró dologgal való támogatását.

Tájékoztató anyagunkat az alábbi linkre kattintva ismerhetik meg:

Ügyfél-azonosítással kapcsolatos nyomtatványaink az alábbi Dokumentumok linkre kattintva, vagy a Dokumentumtár, Ügyfélszolgálati dokumentumok, Szerződés módosítás témakörénél ismerhetik meg:

 

Mit kell tennem, ha szolgáltatási igényt szeretnék benyújtani?

 

  • A biztosítási esemény bekövetkezését a Szerződőnek, illetve a Biztosítottnak/Kedvezményezettnek a biztosítási esemény bekövetkezését követő 15 napon belül írásban kell bejelentenie társaságunknak, a szükséges felvilágosításokat meg kell adni, és lehetővé kell tenni a bejelentés és a felvilágosítások tartalmának ellenőrzését.
  • Az igénybejelentést megelőzően kérjük, olvassa el figyelmesen az életbiztosítási szerződéséhez kapcsolódó szerződési feltételeket, valamint tanulmányozza át a szolgáltatási igénybejelentések megkönnyítéséhez készített igénybejelentő nyomtatványainkat, amelyek megtekinthetőek és letölthetőek a honlapunkon elérhető Dokumentumtárból.
  • Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az igénybejelentő letöltését és kitöltését követően a 2017. évi LIII. számú, A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló törvény értelmében a biztosítóknak, így társaságunknak is azonosítania kell ügyfeleit (biztosítási esemény bejelentése esetén a szolgáltatásra jogosultakat, Kedvezményezetteket, Meghatalmazottakat).

A törvény értelmében a biztosítónak az azonosításhoz szükséges személyes okmányokról az azokon szereplő adatok rögzítésének céljából, a törvényi megfelelés miatt másolatot is kell készítenie!

Az azonosítást az NN biztosítási tanácsadója és alkalmazottja végezheti el, és az igénybejelentést az ügyfél-azonosítási dokumentumokkal továbbíthatja az igénybejelentés feldolgozása érdekében ügyfélszolgálatunkra.

Ezért kérjük, hogy a dokumentumok letöltését és kitöltését megelőzően, vagy azt követően mindenképpen vegye fel a kapcsolatot az ügyfél-azonosítás elvégzése érdekében az NN biztosítási tanácsadójával, vagy fáradjon be személyesen az NN Biztosító Zrt. székhelyére, vagy lehetősége van előzetes időpont egyeztetés alapján az Önhöz legközelebb álló értékesítési irodánkban is eleget tenni a törvény által előírt azonosítási kötelezettségnek.

Az online ügyintézés az NN Direkt ügyfélportálon az elektronikus kommunikációs nyilatkozattal rendelkező ügyfeleink részére a következő szolgáltatásokkal kapcsolatosan érhető el: természetes halál igénybejelentés, baleseti halál igénybejelentés, műtéti térítésre vonatkozó igénybejelentés, kórházi napi térítésre vonatkozó igénybejelentés, csonttörés igénybejelentés, kritikus betegség igénybejelentés.

Kérjük, segítse az azonosítási eljárást! Együttműködését, segítségét nagyon köszönjük!

Milyen dokumentumok szükségesek az igénybejelentés benyújtásához?

Részletes tájékoztatásunk elérhető az NN Biztosító Zrt. általános életbiztosítási szabályzatának mindenkor aktuális 2. számú mellékletében, amely letölthető a Dokumentumtárból, ide kattintva.

Hogyan vehetem igénybe az elektronikus aláírási (ADVH) szolgáltatást?

Ha Ön rendelkezik Ügyfélkapuval, igénybe veheti a kormányzati Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés szolgáltatást (AVDH), amellyel elektronikusan alá tudja írni az ügyintézéshez szükséges dokumentumokat, melyeket az nn@nn.hu e-mail címre küldhet meg.

A személyes ügyfél-azonosítással kapcsolatos eljárásra külön szabályok vonatkoznak.

Milyen összeget kapok a szolgáltatási igénybejelentést követően?

Társaságunk a biztosítási szerződés alapján, az ott meghatározott feltételek szerint a biztosítási esemény bekövetkezésekor a biztosítási szerződésben meghatározott szolgáltatást teljesíti.

Mennyi időt vesz igénybe az szolgáltatási összeg kifizetése?

A szolgáltatás teljesítése az NN Biztosító Zrt. általános életbiztosítási szabályzata mindenkor aktuális 2. számú mellékletében meghatározott valamennyi olyan okmánynak - amely a biztosítási esemény bekövetkezésének igazolásához, illetve a teljesítendő szolgáltatás mértékének meghatározásához, valamint az ügyfél-azonosítás elvégzéséhez szükséges - a társaságunk székhelyére való beérkezése után 30 napon belül történik.

A biztosítás lejárata esetén a teljesítés a lejárat napja után 30 napon belül történik, feltéve, hogy az NN Biztosító Zrt. általános életbiztosítási szabályzat mindenkor aktuális 2. számú mellékletében meghatározott valamennyi okmány a lejárat napjáig székhelyünkre beérkezett.

Hogyan teljesítjük a kifizetéseket?

Bankszámlára történő átutalással és /vagy meglévő másik szerződésre, ajánlatra történő átutalással teljesítjük a kifizetéseket. Ezzel az Ön kényelmét igyekszünk szolgálni, hogy pénzéhez a leggyorsabb, legmegbízhatóbb módon juthasson hozzá.

Hasznos cikkek

Így kaphat segítséget felépülésre és utókezelésre

Amikor a betegség egy szempillantás alatt tör ránk, de hosszú ideig tart a gyógyulás, akkor különösen fontos az anyagi segítség.

Részletek

Ilyen, amikor egy anya aggódik a szülés miatt

A terhesség alatt nemhogy csökkenne, csak szaporodik a kérdések száma, és minden kérdés valami aggodalomhoz köthető.

Részletek

Titkolózni nem szabad, a gyerekeknek is tudniuk kell a betegségekről

Ha anya, vagy apa beteg lesz, az iszonyatos lelki és anyagi terheket róhat a családra. Mindkettőre lehet és érdemes is felkészülni. Ami biztos: titkolózni nem szabad, a gyerekeknek is tudniuk kell a betegségről, erőt adhatnak a szülőnek a gyógyuláshoz.

Részletek